۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۸۰۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی، قدرت تمدنی جهان اسلام است

پیاده روی اربعین حسینی، قدرت تمدنی جهان اسلام است
مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی یکی از قدرت های مهم و تمدنی انقلاب شیعه و جهان اسلام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین با اشاره به قدرت جاذبه اربعین حسینی و قدرت تمدن سازی این اجتماع بزرگ اسلامی، گفت: پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی یکی از قدرت های مهم و تمدنی انقلاب شیعه و جهان اسلام است.
 
وی با اشاره به گسترش فرهنگ و جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) در جهان به ویژه در پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی، بهت، حیرت و شگفتی بسیاری از کشورهای جهان را بهمراه داشته است و امروز در این اجتماع میلیونی و کم نظیر می توان شاخصه ها و مولفه های قدرت انقلاب شیعه و جهان اسلام را به وضوح به نظاره نشست.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به قدرت جاذبه مغناطیسی حرکت عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در طول تاریخ به ویژه در عصر کنونی، افزود: باید از این قدرت عظیم و ظرفیت پیاده روی اربعین حسینی در راستای وحدت و همدلی جهان اسلام بهره گرفت و این قدرت مهم را به رخ جهانیان کشید.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به درخواست و مطالبه عموم ملت ایران از دولت سیزدهم برای تسهیل در پیاده روی اربعین حسینی، تصریح کرد: شرایط حضور عاشقان و دلدادگان به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و این مسیر پر بهجب توسط دولت سیزدهم باید با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان فراهم شود و این مطالبه عموم ملت بزرگ ایران است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود، پیاده روی عظیم اربعین حسینی را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: پیاده روی اربعین حسینی قدرت اثرگذار دنیای اسلام و جبهه مقاومت است و در ترویج گفتمان مقاومت و پایداری و قدرت آن در منطقه بسیار حائز اهمیت است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان به دنبال تضعیف این حرکت و اجتماع عظیم هستند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین حسینی استفاده شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجتماع عظیم اربعین حسینی، نماد وحدت و انسجام امت اسلامی به ویژه شیعیان در حفظ و ادامه قیام سیدالشهدا است، بیان داشت: امروز به برکت تلاش های صورت گرفته این این حرکت عظیم به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام شکریان، پیاده روی اربعین حسینی را جلوه ای از اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان دین و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان همه توان خود را به کار گرفته اند تا مانع از برگزاری باشکوه این حرکت میلیونی شوند.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شکست های پی در پی دنیای استکبار و غرب به سرکردگی ایالات متحده در منطقه و افول قدرت های جهانی در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: خیزش عظیم و میلیونی شیعیان، مسلمانان و بسیاری از شیفتگان و  دلدادگان به حرکت نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) در منطقه و جهان در پیاده روی اربعین حسینی، اعلام آمادگی و بروز و ظهور قدرت مسلمانان در برابر جبهه استکبار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، پیاده روی عظیم اربعین حسینی را بیداری اسلامی دانست و بیان داشت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی مبداء و منشاء تحولات دنیای اسلام و کشورهای اسلامی و به ویژه جبهه مقاومت است و به طور قطع نقش بسیار مهمی در جریان تمدن سازی ایفا خواهد کرد و پیاده روی اربعین حسینی، قدرت  تمدنی جهان اسلام است./950/
ارسال نظرات